Autor: mi
Datum objave: 22.04.2019


Sakakibara: Naravno da žalim što sam prodao PRIDE. Da nije tako ne bih pokrenuo RIZIN

Nobuyuki Sakakibara 1997. osnovao je PRIDE Fighting Championships.

Sljedeće desetljeće postalo je po mišljenju mnogih zlatni period MMA-a, a japanska promocija i dalje je ostala neprežaljena.


27. ožujka 2007. PRIDE-ovi direktori Nobuyuki Sakakibara i Nobuhiko Takada objavili su da je vlasnik kockarnica iz SAD-a Lorenzo Fertitta, suvlasnik Zuffe i Ultimate Fighting Championshipa kupio promociju nakon priredbe PRIDE 34 za 65 milijuna dolara. UFC je time dobio PRIDE-ove borce, arhivu, a UFC je obećao da će nastaviti održavati PRIDE-ove priredbe što se nikad nije dogodilo.

 

"Kad smo osnivali PRIDE nisam razmišljao o biznisu. Želio sam borbu između Ricksona Gracieja i Takade. Prva priredba doživjela je neuspjeh u svim aspektima, ali mi smo željeli stvoriti nešto legendarno. Prošli smo kroz puno frustracija i poniženja jer nismo dolazili do toga. I tako je to postao biznis" rekao je Sakakibara.


"Razlog zbog kojeg je postalo fenomenalno, po mom mišljenju, je taj što UFC u to vrijeme nije mogao organizirati legalne priredbe. Postojala je potražnja za MMA-om, a nije bilo konkurenata. To je bio jedan od ključnih razloga zašto smo bili dobro prihvaćeni."

Po kupoprodajnom ugovoru Sakakibara se nije mogao baviti promoviranjem MMA-a sedam godina. Kada je ta klauzula istekla osnovao je promociju za koju se nadao da će postati novi PRIDE - RIZIN Fighting Federation


Pokušao je vratiti publiku imenima koja su punila dvorane u Zemlji izlazećeg sunca cijelo deseteljeće - Mirkom Filipovićem, Fedorom Emelianenkom Heathom Herringom, te japanskim borcima iz tog vremena.


"Naravno da žalim što sam prodao PRIDE. Ne bih danas bio ovdje - ne bih pokušavao oživjeti japansko tržište s RIZIN-om da ne žalim što sam prodao PRIDE".


"Postoje pozitivne i negativne strane denašnjeg MMA tržišta u vezi stvaranja prihoda. Nije kao nekada kad ste imali samo šest kanala na kojima možete prikazivati svoj proizvod. Danas ljudi preko interneta imaju pristup svakakvim sadržajima. Zemaljska televizija više ne kontrolira sav sadržaj. Ljudi mogu odabrati što žele. No, Fuji TV je i dalje naš glavni partner. Mi smo jedina borilačka organizacija u Japanu koja sadržaj emitira na zemaljskoj televiziji u prime timeu. To što smo na Fuji TV-u je glavni razlog zbog kojeg se čulo za nas u Japanu u tako kratkom vremenu."


"Moramo kapitalizirati sve prilike s kojima se susrećemo u ovoj eri. Želimo biti agresivni po pitanju međunarodnih partnera. Naš cilj je naći partnera na globalnoj razini, posebno na sjevernoameričkom tržištu."


Za pokretanje nove ere japanskog MMA-a RIZIN se okrenuo i boksačkim zvijezdama Floydu Mayweatheru i Mannyju Pacquiaou. Mayweather je boksao ekshibiciju s Tenshinom Nasukawom i iako je borba bila potpuni mismatch, Mayweatherova slava učinila je i Nasukawu svjetski poznatim u samo nekoliko dana.


"Kako bi sport postao popularan kod fanova trebaju vam superzvijezde. Masters u golfu je dobio svu tu pažnju zbog Tigera Woodsa. Tiger je bio prvi, a golf drugi. Mi moramo stvoriti takvu zvijezdu. Počeli smo s Fedorom i drugim legendama i trebale su nam tri godine da se prebacimo na Horiguchija, Tenshina i Renu, da dopremo do mlađe generacije i stvorimo nove fanove. U Japanu ima mnogo nadolazećih talenata koji mogu postati međunarodne zvijezde. Što se tiče teškaških zvijezda mi dominiramo u judu i hrvanju i mi imamo širok izbor kad ti ljudi završe amaterske karijere."


"Molim vas da zapamtite da mi nismo počeli kao MMA platforma. Počeli smo sa svime. Na prvoj priredbi smo imali K-1 borce Takerua i Hiroyu. Što god ljudi žele vijdeti mi ćemo to organizirati. Ja nikada zapravo nisam bio ambasador MMA-a, jednostavno se dogodilo da je takva bila potražnja. Želio sam omogućiti borbe koje su fanovi željeli vidjeti. Jednostavno. I to je dovelo do Grand Prixa." 


"Mi želimo stvoriti vrhunski doživljaj. Ne samo za borilačke sportove. Želimo surađivati i s glazbenicima i dobiti najbolju vrijednost za događaj uživo. S Pacquiaom se nadamo ulasku na filipinsko tržište, Kina je plavi ocean za bilo koji biznis, posebno za MMA. U istoj smo vremenskoj zoni i što se tiče priredbi uživo to nam je vrlo zanimljivo, Postoje razlike u kulturi i načinu na koji se vodi posao i da bi ušli na kinesko tržište treba nam pravi partner, čvrst plan, vrijeme i planiranje."


"Imamo čvrtsu vezu s Bellatorom. Izrazito poštujem Scotta Cokera kao promotora. Imamo iskustva iz ere u kojoj je naš sport smatran barbarskim. Ne mogu govoriti o nekim stavrima, ali razgovaramo o mnogočemu i ostvarili smo napredak koji će uzbuditi fanove."

"Na kraju krajeva moj cilje je napraviti svjetsko prvenstvo MMA-a. Ako bi mogli surađivati sa svima kako bi saznali tko je najbolji borac na svijetu to bi bilo sjajno."


"Uvijek je lijepo imati i zdravu konkurenciju. Nadamo se da će se UFC vratiti u Japan. Njihovi pregovori s Wowow kompanijom su dobra stvar. Iako japansko tržište nije veliko i unosno kao prije još uvijek ima puno potencijala. Mislim da ONE championship radi odličnu stvar i poštujem što investiraju mnogo novca u MMA."


"Kao što sam rekao, kad smo počeli tržište je bilo usnulo. Pomalo smo ga razbudili. Nisam zadovoljan s našom popularnošću, mislim da smo na trećini u usporedbi sa zlatnim danima PRIDE-a, ali osjećam da RIZN raste i da smo u zamahu."




1784
Kategorije: MMA
Tagovi: Japanski MMA, Rizin FF
Najpopularnije
Najnovije